lørdag den 10. marts 2012

Nørrebro Bryghus - Little Korkny Ale 12,0%

I morgen gælder det en tur til Chokoladefestival i de gamle tap haller, som kæresten synes er mere end fantastisk og selvom jeg rigtig godt kan lide en god speciel øl så sætter jeg os pris på noget ordentligt chokolade.

I dag gælder det dog Nørrebros Bryghus Little Korkny Ale, selvom jeg har været skeptisk overfor deres øl fordi de virkede lidt for kedeligt (har dog ikke smagt nogen af de andre endnu) må jeg fuldstændig give mig for denne her øl af Barley Wine typen.

Den ser simpelthen så indbydende ud, den er mørk med et brunt skær med et lækkert skum. Den dufter sødt af honning og karamel. Kraftig smag med noter af dadler, rosiner, karamel, honning.

En super øl som også kan gemmes i mange år frem.

Karakter 5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar