torsdag den 12. april 2012

Brooklyn - Monster Ale 10,8%

For lidt over en uge siden smagte jeg Brooklyn east india pale ale, en ganske udmærket en af slagsen. Jeg faldt så over flere af deres andre varianter hvor jeg så købte blandt andet den har Monster Ale.

I dag er det kun 1 måned til ølfestivalen bliver skudt igang og det bliver den første af slagsen så det skal nok blive rigtig spændene.

Tilbage til Monster ale som er af barley wine typen. Den dufter af karamel, honning, blomme. Den smager os af karamel, blomme, rosiner, dadler, men den er desværre os ret sprittet, for sprittet desværre, en ganske fin bitterhed til sidst. Desværre må jeg indrømme at det ikke er den bedste af barley wine typen jeg har smagt, nærmere den dårligste af typen desværre. Havde læst godt om den og det giver selvfølgelig os høje forventninger som den hvertfald ikke fik indfriet.

Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar