onsdag den 12. september 2012

Brøckhouse - Draupnir 6,5% / Skovlyst - Ahornbryg 5,5%

Jeg vidste godt nok at der var gået lidt tid siden den sidste anmeldelse men 3 uger havde jeg ikke lige gættet. Der har dog også været mange andre ting i hovedet på det sidste, eksamen har været der som jeg har arbejdet rigtig meget med og det gik også rigtig godt, fik afsluttet med et 12 tal og det var mere end jeg havde turde håbe på. Nu hvor grundforløbet er overstået skal jeg ud på en restaurant i praktik, problemet er at det er ikke så nemt at finde et sted som man skulle tro for der er mange om buddet. Jeg søger dog stadigvæk men jeg overvejer også andre ting.

Jeg har et par anmeldelser jeg mangler at smide ind så i morgen kommer der endnu en anmeldelse på siden.

Den første øl er måske den sidste af sin slags. Øllet er mørk gylden / kobber farvet. Duften er lidt gæret (nok fordi den lidt for gammel) karamel og græs. Der er smagsnoter af gran, gær, karamel og fyrrenåle. Den er lidt svær at smags bedømme fordi der er brugt mange ting i som man ikke helt har "smagt" før og som er svær at placere. Øllen er sød, krydret og vel balanceret. Det er ikke en fortolkning af hvordan vikingerne lavede øl men simpelthen en inspiration til hvordan det kunne have været den dag i dag. En ret lækker øl som ikke kan fås i dag men hvor er jeg dog glad for at have smagt den.

Karakter 4+

Bryggeri Skovlyst har fokus på skovens råvarer og om de bruger dem i Polen der hvor der meste af deres øl bliver lavet, ved jeg ikke. Denne Ahornbryg er en forårs bock, desværre kan jeg slet ikke smage det er en bock, den er lidt sød men jeg smager bare ikke noget Ahorn sirup i denne øl og det er desværre en skuffelse da man forventer det som står på øllet. Duften er præget af blomster og karamel. Smagen ligeså, lidt sødme og en fin bitterhed.

Karakter 2+

Må lige nævne at jeg havde taget øllene med over til min bror der havde inviteret på middag, øllene blev delt og nydt.

Se frem til endnu en anmeldelse i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar