tirsdag den 18. september 2012

GourmetBryggeriet - Blue Mountain Stout 6,5%

Så er det blevet offentligt, jeg er blevet hjemmegående. Har endnu ikke fået noget arbejde eller elevplads, tilgengæld er kontant hjælpen næsten i hus, så er der ikke så mange bekymringer mere omkring alt den finans der hærger en om måneden. Alt det tid herhjemme har dog os resulteret i flere løbe ture, hjemmebagt brød og flere prøvelser på madlavning i køkkenet. I går prøvede jeg at lave pasta (ravioli) fra bunden, det blev til dels vellykket men hold da op den dej skal der arbejdes meget med. Dejen blev ikke helt så tynd som den skulle men smagen var der og det er jo altid rart når smagen lykkes.

Blue Mountain Stout er som sagt en stout der er blevet brygget med den dyre kaffe blue mountain, Belgiske chokolade Callebaut på 70%.

Det er en helt sort stout med lidt skum i starten som hurtigt forsvinder. I duften fornemmes der kraftigt lakrids og kaffe. I smagen er der ikke mange forandringer, man får først en kraftig og lidt sød lakrids smag der efterfølges af en tør og bitter kaffe og chokolade smag. Øllen er overraskende cremet, jeg troede ærligt at den ville være ret vandet men der blev jeg meget overrasket.

Jeg har faktisk hørt dårligt om denne øl men det er slet ikke den følelse jeg sidder med nu. Til den rigtige pris bliver denne købt igen.

Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar