torsdag den 13. september 2012

Inslev Bryggeri - Hvede I.P.A 5,5% / Skovlyst - SommerHvede 2,7%

Ja man skulle næsten tro at det at holde "ferie" ville glæde en, men nej det at man ikke laver så meget det er allerede kedeligt og jeg er knap gået hjemme i en uge. Derfor har jeg tilbudt min hjælp til min bror og hans kæreste med ting der skal ordnes i deres hus, der var jeg ovre i dag i 2-3 timer, vi fik ordnet nogle skabe og gardiner. Jeg håber at der snart dukker noget fornuftigt op.

En af de anmeldelser jeg havde liggende var af denne Hvede I.P.A. og jeg må nok hellere få sagt at det ikke er en "India Pale Ale" men en "Indslev Pale Ale" det er en hvede øl a.k.a Weissbier.

Frisk duft noter af appelsin og humle. Man får fornemmelser af banan, appelsin, humle og gær. Dyb orangefarvet, Meget cremet øl med bitter finale. Sødmefuld og god bitter øl. En af de bedre fra Indslev. Det er en rigtig, rigtig sommer øl. Den skal nydes igen til næste sommer.

Karakter 4

Om Påsken, Sommeren og Julen er der hvor de fleste bryggerier popper op med nye øl og skovlyst er ingen undtagelse. Deres nye sommer øl "Sommerhvede" brygget med hyldeblomst og Grape.

Bag på etiketten skriver de at øllet har en flot og vedholdende skum. Det er vel nok det man kalder for en lille hvid løgn. Der er kun det skum som der er på en sodavand og det forsvinder efter 10 sek, man skulle næsten tro at de havde hældt sodavand på en flaske for den smager sådan set af sodavand. Hyldeblomsten kan jeg ikke smage men pink grape er som det eneste jeg kan dufte og smage. Dette er IKKE hvad man forbinder med en øl.

Jeg tror denne "øl" er markedet for kvinderne og de unge. Jeg vil dog lige tilføje at hvis det var en sodavand den var blevet solgt som så ville jeg nok være mere begejstret men det er ikke tilfældet.

Karakter 1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar