torsdag den 27. september 2012

Ørbæk - Dark Horse 5,0%

Jeg kan med glæde fortælle at jeg har fundet et bryggeri hvor jeg får mine min. 2 måneders praktik. Hvilket et det er bliver holdt hemmeligt lidt endnu, der er stadig nogle små ting der skal på plads og det håber jeg kommer på plads i næste uge. Derefter er det så den skandinaviske brygger højskole jeg skal starte på og jeg glæder mig enormt meget til det hele.

I dag har jeg valgt en øl fra Ørbæk, deres Dark Horse som er en Schwartzbier (tysk). Som navnet fortæller er det en sort øl. Denne Dark horse er ikke sort, nærmere kobber brun. Den har dog en flot og vedvarende skum, det måtte godt være lidt mørkere. I duften fornemmer jeg karamel og honning hvor jeg burde fornemme lidt mere kaffe og lakrids. I smagen er lakridsen og kaffen lidt mere fremhævet men stadig ret mat, jeg finder også karamel i smagen. Den første del har en fin sødme der slutter med en fin bitter finish. Konsistensen er halv vandet og halv cremet, en blanding.

Den smager fint men jeg synes ikke helt det er der man forventer med en Schwartzbier, den måtte godt være lidt mere skarp i smagen for den mangler lidt smag og farven måtte os godt have været i orden. Det er en okay øl men ikke en af de bedste fra Ørbæk.

Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar