mandag den 24. september 2012

Rise Bryggeri - Stout 6,0%

På søndag skal min kæreste og jeg holde "tak for hjælpen/ Housewarming" derfor har vi i denne uge en masse der skal laves og arbejdes med i køkkenet. Jeg kan dog ikke sige for meget da jeg ved der er flere der kommer som læser med men jeg skal nok fortælle om den når den er overstået. Jeg kan dog sige at det bliver stort og vi glæder os rigtig meget til det.

Når vi nu er gået i gang med de stout, så kan man da ligeså godt tage en til. Jeg har på det seneste taget nogle af dem som er udløbet, man skal dog ikke være bange for at de bliver dårlige (jo mørkere, mere alkohol og humle der er i jo længere kan de holde sig). Denne stout er os kun udløbet med næsten 3 måneder.

Øllet er helt sort (som den skal ære) det smule skum der er forsvinder ret hurtigt (desværre). Duften præges af lakrids, kaffe og en smule karamel. Den begynder med en fin lakrids sødme, der bliver blandet med kaffe, derefter kommer chokoladen oveni og til sidst slutter det med en kaffe/chokolade bitterhed og en smule tørhed. Den er enorm cremet og fyldig i munden, konsistensen er lige i øjet. Når noget er så enkelt, så kan det næsten bare ikke blive andet end rigtig godt.

En af de absolute bedste fra Rise bryggeri.

Karakter 4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar