torsdag den 4. oktober 2012

Braunstein - Næsgaarden IPA 6,0%

På lørdag går turen til Fyn der er 2 gange fødselsdag på programmet og det bliver som alt tid rigtig sjovt med fest, farver og en masse øl. Derfor bliver dette også den sidste anmeldelse i denne uge.

 I næste uge går jeg i gang med at anmelde en serie, hvilken serie det bliver må du vente og se til i næste uge. Hvor det også bliver den 70 øl jeg skal anmelde, det er lidt spøjst at tænke på at der allerede er gået så lang tid, men det har været sjovt at skrive en masse om øl.

Braunstein ejes af brødrene Braunstein. Næsgaarden der ligger på Bornholm, der har de lavet en serie af øl der bliver produceret på deres bryggeri i Køge.

Jeg kender godt Braunstein men har ikke smagt så meget af deres øl, det har ikke set spændene ud og har hørt en masse blandet ting om deres øl, men ret skal være ret, jeg synes at alt skal smages før man kan have en mening om det.

Det starter egentlig meget godt, den ser rigtig flot ud, dejlig mørk gyldent (gult) og skummet holder i lang tid. Duft mæssigt synes jeg den er helt i orden, der er citrus, appelsin og blomster i luften. Da jeg så skal smage den vender pilen desværre meget nedad, man får en lille bitte anelse sød appelsin i starten og BANG så forsvinder smagen der bliver overtaget af bitterhed uden aroma, derefter er den bare tør i en evighed. Det kunne virke som om de har tør humlet den i en uendelighed bare uden aroma, en præstation i sig selv må man sige.

Jeg er virkelig skuffet, jeg håber ikke det er alle deres øl der er ligeså dårlige som denne. Resten af øllet blev smidt ud da jeg var ved at løbe tør for spyt i min mund.

Karakter 1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar