søndag den 21. oktober 2012

Refsvindinge Bryggeri - Den Sorte Enke 5,7%

Så er det den mere eller mindre den sidste øl uden for højtiden som jeg anmelder i år (kan dog forkomme at andre øl bliver anmeldt), for resten af året er det juleøl og det starter i næste uge, jeg kan ikke vente med det og jeg har selvfølgelig nogle stykker liggende klar. Dagen i dag står den på Fck og Brøndby i New Firm, det ser skidt ud for Brøndby men med en sejr i dag kan måske give vigtig selvtillid.

Så er det den sidste af hvede øllene fra Refsvindinge bryggeri der skal anmeldes. Den sorte enke er som af navnet sort i farven men med ingen skum overhovedet eller jo en smule i starten men det var væk efter 5 sek. Den dufter rigtig dejlig af sød lakrids (jeg elsker sød lakrids), jeg vil gætte på at det er fra stjerneanissen, men det er rigtig blid duft af lakrids. I smagen ligeså fornemmer jeg sød lakrids, en smule kaffe til sidst. Hveden i øllet fylder munden dejlig, man tænker ikke lige over at der er hvede i den indtil du smager den. Hveden og stjerneanissen synes jeg passer rigtig godt sammen især i denne øl er de hvertfald blevet parret godt sammen.
I mine øjne ser jeg nok denne mere som en lakrids øl end en hvede øl men når det er sagt så synes jeg den smager rigtig godt, den bedste af enke øllene fra Refsvindinge Bryggeri.

Karakter 4

1 kommentar:

  1. Fantastisk øl,dejlig rund og fyldig i smagen ,efter min mening den bedste øl fra Refsvindinge bryggeri .God til en rød bøf istedet for rødvin.

    SvarSlet